womanmade.blogg.se

Rings of Change

Publicerad 2017-10-17 16:36:00 i Virkning,

I mars förra året (2016) började jag på ett stort virkprojekt - Rings of Chagne med mönster av Frank O'Randle. Fantastiskt roligt och många trixigt men oj, så bra det blir. Jag har gjort cirka 75 varv, totalt är det drygt 100, och jag tror att jag är nöjd nu när det mäter cirka 180 cm i diametern. Här nere kan ni följa arbetets gång. Längst ner finns länk till mönster och information om gan och nål. 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

Mönstret hittade jag på Ravelry - Rings of Change 

Garnet köpte jag från Turkiet. I vanliga fall handlar jag närmre hemma men här krävs så mycket garn att jag behövde få tag på något billigare. Därför fick det bli ett akrylgarn från Yarn Paradise och virknål nr 6. 

Eftersom jag nöjer mig med storleken på filten så blev det garn över och jag har börjat på en Depths of Change, mer om det i ett annat inlägg.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrietta

Bakar, stickar, virkar, kokar, gräver, odlar, skriver.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela