womanmade.blogg.se

En ruta om dagen #1

Publicerad 2017-11-01 20:58:00 i Virkning,

 

 

Första rutan hittade jag på en holländsk blogg. Med webbläsarens översättningshjälp och bra foton lyckades jag ganska bra med min solros-ruta. Jag valde denna ruta och dessa färger därför att solrosorna just nu blommar utanför mitt köksfönster trots vind och frost. 

Garnet är ett mjukt bommulsgarn, Cotton 4/8 från Mayflower, inköpt på hobbii.se. Jag använder virknål 2,5mm från KnitPro. 

Under tiden som jag virkade lyssnade jag så klart på musik. Idag blev det Another day in paradise med Phil Collins och den låten hamnade alltså i min spotifylista En sång om dagen. Jag valde den för att vi ska påminnas om att inte se bort när vi ser att andra har det svårt. Trots att det är obehagligt är det ett faktum att barn tvingas sälja sina kroppar för att försörja sina familjer. Som jag skrivit tidigare så kommer Musikhjälpen uppmärksamma detta. Barn är inte till salu!

Nu ska jag fortsätta med Happy! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrietta

Bakar, stickar, virkar, kokar, gräver, odlar, skriver.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela