womanmade.blogg.se

En ruta om dagen #2

Publicerad 2017-11-02 20:53:00 i Virkning,

 
 
Min mamma lärde mig att sticka och sy. Hon virkade också men jag var aldrig intresserad av att lära mig, fram till för 6 år sedan men nu hade jag ingen mamma att lära mig av. Med hjälp av Bonniers Stora handarbetsboken från 1980 som jag ärvt av min mor och Youtube lyckades jag knäcka koden till detta fantastiskt roliga hantverk. Dagens ruta heter Fönsterglugg och mönstret hittade jag i ovan nämnda bok. 
 
Garnet är ett mjukt bommulsgarn, Cotton 4/8 från Mayflower, inköpt på hobbii.se. Jag använder virknål 2,5mm från KnitPro. 
 
 
"Det känns som om någon kapat våra fötter
och hela sängen fylls av blod
och hela golvet är fullt av skor"
 
Dessa genialiska textrader kommer från 10 minuter (för mig själv) med Kent och den låt hamnar i låtlistan En sång om dagen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andrietta

Bakar, stickar, virkar, kokar, gräver, odlar, skriver.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela